Ieteikumi, kā parūpēties par savas sirds veselību!

1. Esi aktīvs!
Staigā, skrien, vingro, brauc ar riteni, izmanto kāpnes lifta vietā. Ik pa laikam piecelies no darba krēsla un izkusties, uztaisi pietupienus mājās, skatoties televizoru! Atrodi savas mīļākās aktivitātes, ko veikt ik dienu! Veic vidējas intensitātes fiziskās aktivitātes vismaz 20 minūtes katru dienu!

2. Izvēlies veselīgu ēdienu!
Neveselīgu pārtiku noglabā prom no acīm. Lieto uzturā vairāk augļus un dārzeņus. Izvēlies veselīgus našķus un uzkodas, piemēram, svaigus vai žāvētus augļus, riekstus. Ja regulāri izvēlēsies veselīgas uzkodas, ar laiku tas veidosies kā ieradums.

3. Dzer vairāk ūdeni!
Turi pa rokai ūdens pudeli, ņem ūdens pudeli līdzi visur, kur ej! Tas palīdzēs dienas laikā uzņemt pieteikami daudz šķidruma!

4. Ieplāno vizīti pie ģimenes ārsta vienu reizi gadā!
Uzdāvini sev dzimšanas dienā sava ģimenes ārsta apmeklējumu, lai pārbaudītu savu asinsspiedienu, holesterīna un cukura līmeni, noteiktu ķermeņa masas indeksu. Seko ārsta norādījumiem un lieto nepieciešamos medikamentus, ja ārsts tos ir nozīmējis!

5. Kontrolē savu holesterīna līmeni!
Izvairies no produktiem, kas satur piesātinātos taukus un transtaukskābes. Lai palīdzētu noturēt holesterīna līmeni zemu, izvēlies liesus produktus, piemēram, vistas gaļu, pilngraudu produktus, dārzeņus, augļus un piena produktus ar zemu tauku saturu.

6. Atmet smēķēšanu!
Smēķēšana ir viens no kaitīgākajiem ieradumiem Tavai veselībai. Lai pasargātu sevi no iespējamām sirds veselības problēmām nākotnē, atsakies no smēķēšanas.

7. Samazini sāls patēriņu uzturā!
Lai izvairītos no asinsspiediena paagustināšanās liela sāls patēriņa dēļ, izvairies no pārāk sāļu ēdienu lietošanas uzturā.

8. Seko līdzi veselīgam ķermeņa svaram!
Palielināts ķeremeņa svars var būt par iemeslu daudzām veselības problēmām, tajā skaitā sirds asinsvadu sistēmas slimībām, cukura diabētam un citām. Normāls ķermeņa masas indekss pieaugušam cilvēkam ir no 18.5-25. Lai uzturētu veselīgu ķermeņa svaru, nodarbojies ar fiziskām aktivitātēm un ēd veselīgu pārtiku.

9. Centies mazināt stresa līmeni savā ikdienā!
Mācies tikt galā ar stresa situācijām, izvairīties no nevajadzīgām stresa situācijām. Apgūsti rīkus stresa mazināšanai ikdienā – elpošanas tehnikas un meditācijas tehnikas. Saskati ikdienā pozitīvo, jo neapšaubāmi ar katru no mums katru dienu notiek labas lietas. Jācenšas tās saskatīt, vakarā apdomājot dienas laikā piedzīvoto un atrodot to, kas radījis prieku, pozitīvas emocijas.

10. Ik pa laikam papildus uzņem Omega 3 taukskābes, kas ir ļoti vērtīgas sirds veselībai!
Ja ikdienā neizdodas uzturā lietot pietiekami daudz Omega 3 taukskābes saturošus produktus – zivis, tādas kā lasis, skumbrija, reņģe, siļķe, tad papildus Omega 3 taukskābes vari uzņemt ar zivju eļļas preparātiem, kas ir nopērkami aptiekā šķidrā vai kapsulu veidā.
Tos vari iegādāties šeit: https://maijaaptieka.lv/kategorija/vitamini/zivju-ella/

Ja Tu vēlies uzzināt vairāk par sirds veselību vai saņemt konsultāciju par aptiekā pieejamiem produktiem sirds veselībai, droši sazinies ar mums!

Šajā mājaslapā tiek izmantotas sīkdatnes jeb cookies, lai nodrošinātu jums ērtāku un drošāku mājaslapas lietošanas pieredzi. Turpinot pārlūka sesiju vai nospiežot pogu "Piekrītu", jūs apstiprināt, ka piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Piekrišanu jebkurā laikā var atsaukt, mainot pārlūka iestatījumus un izdzēšot saglabātās sīkdatnes. Sīkdatņu izmantošanas politika
Piekrītu Vairāk info